Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

tisdag 4 januari 2011

Annandag nyår

Ja vi har haft gäster på löpande band under nyårshelgen. På söndagen avlöstes Emma som reste tillbaka till sin mamma av Daniles lillebror Jacob & Sandra. Vi baserade kvällens mat från rester på nyårsaftonen, mycket ost blev det... Vi spelade spel hela långa kvällen & hittade en ny favorit, Med andra ord som vi också nu måste investera i. På onsdag reser Jacob tillbaka till Cypern där han bor & Sandra ska veckan efter också komma ner & prova på ölivet på Cypern, så gissar att vi ses på Cypern nästa gång -KRAM PÅ ER!

Translation: It´s been a buzy weekend with guests, Emma went back to her mothers place on sunday & Daniels little brother Jacob came instead with Sandra. We at & played games all night long. On wensday Jacob is going back to Cyprus where he lives & one week later Sandra is also gonna try the life on the island :0) Guess we see you there next tme!

Lillebror/svåger/uncel Jacob & Sandra :0)
Jag hade en rulle med färsk smördeg liggandes i kylen, så fanns det också mängder med ost kvar från ostbrickan på nyårsafton. Det blev en spontan kreation till hel & välkoman ölen/vinet.
Jag tog ett litet glas & skar & fick ut små rundlar av smördegen, på hälften av dem hade jag på ketchup (chilisåsen var slut) & krämig portsalut ost & toppade sedan med hackad jallapenos. På dem andra smördegsrundlarna lade jag på chévre & toppade med päron, honung & timjan. Gräddades i 200 grader ca 7-8 minuter, lätt & smaskigt!
Ny favorit i repris! Borgamästar toast, receptet ska jag leta upp så ni senare kan få det tillsammans med många andra recept som jag lovat har under ledigheten...
Till huvudrätt gjorde Daniel ravioli med svamp & ostfyllning...
SERVERAT! Gudagod (om jag nu trodde på gud...) ravioli serverad med lättstekt charlottenlök & babyspenat & såklart riven parmesan :0)
När parmesanosten smält ner över den heta pastan, ja underbart...
Till dessert blev det chokladkaka som fanns kvar från nyårsafton med en ny sats hemlagad vaniljglass, hallon & chokladsås :0)
Ostbricka från nyårsafton!
Roligaste spelet -MED ANDRA ORD! Jag & Sandra vann över killarna :0)
Igår var vi trötta efter intensiv lång helg, Jacob, Sandra & Alfons vilade lite i soffan :0)
Alfons blev kompis med Sandra :0)
Så var sista dagen på nyårshelgen denna gång. Undrar vad som blir nästa år, vi är helt otraditionella av oss, så vad som helst kan ske ;0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar