Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

onsdag 18 augusti 2010

Mångsysslare

Snacka om att vara på flera ställen samtidigt. Hänga med Alfons (som nu sover sin förmiddags lur), klurat ut lunch, sorterar papper (varför blir det alltid högar frågar jag mig...?), sorterar & rensar upp min arbetshörna, dricker kaffe, målar prylar till Alfons rum & nu bloggar... Ska erkänna att det är trevligt med att vara sysselsatt. Får se vad dagen senare kommer att bjuda på, trevlig onsdag :0)

En go kille som tidigare gjorde mig sällskap i köket.
Busig också...
Å väldigt sugen på majskrok, inte konstigt han blev trött :0)
Mellan regnskurarna tog jag tillfället i akt & plockade en knippe persilja jag tänkte slänga ner i dagens lunch omelett.
Målar om en gammal pall till Alfons rum som min morfar en gång i tiden tillverkat, färgen som gäller är mintgrön.
Målar också en lite fågelholk & ett A som i ALFONS... Både holken & bokstaven kommer från Panduro.
Hmmm, gillar INTE högar med papper.... Sorterar, sorterar & sorterar...
KAOS... städar, röjer & sorterar -nu ska det bli ordning så jag kan få nå´t vettigt utfört här!
Å så en kopp kaffe, fyndade denna kopp x2 på Cervera i Örnsköldsvik, half price, Filippa K för Rörstrand. Måste ju blogga också :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar