Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

söndag 13 juni 2010

Helg frukost

På veckorna & även på helgerna brukar samma mat förekomma på frukost bordet, för att skoja till det så gjorde jag fattiga riddare som känns lite lyxigare. Frukosten går INTE att missa, ingen myt om att det är viktigaste målet, iallafall för mig :0)

Färsk juice ett måste, denna gången med apelsin, banan & blåbär -pressa, mixa & häll upp i glas!
Tror egentligen att smeten till fattiga riddare oftast bara ska bestå av uppvispat ägg & eventuellt en skvätt mjölk, själv kör jag på en smet som påminner om pannkakssmet. 2ägg, lite dinkelmjöl & en skvätt mjölk som jag vispar samman.
Dygns gammalt surdegs bröd.
Vänder brödskivan i äggsmeten.
Steker sedan brödet i smör...
Gyllenbruna fattiga riddare som genast ska mumsas upp :0)
Fattiga riddare med turkisk yoghurt, honung, mussli, äpple & persika... Sylt är också jätte gott, men jag gillar ett sundare alternativ,speciellt på morgonen då jag inte har lust att bli sugar stinn.
Så enkelt oftast så gott, trevlig söndag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar