Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

torsdag 10 februari 2011

Mat inspiration

Så var det nästan helg igen :0) Idag har vi stor handlat inför helgens matäventyr. I morgon blir det en LCHF middag för första gången, våra gäster går nämligen efter den dieten. På lördag blir det inget rött kött, ena gästen äter endast kyckling & fisk. Ja då har man lite att jobbar efter, kul. Jag är bara sååå sugen på helgmat just nu efter alla proteindrinkar... Välkomnar morgondagen med öppna armar, under tiden bjuder jag er på några sköna rätter :0)

Translation: I welcome the weekend with open arms. Longing for weekend meals for healthy protein drinks... Gives you food inspiration for tomorrow :0)

Grönaste & fräschaste salladen åt jag förra året på Sakura. Enklast är oftast godast, till förrätt en krispig grönsallad toppad med någon grönsak & en härlig vinigrette, MUMS!
Grillade hamburgare med cheddarost är aldrig fel en söndag... Längtar efter grill säsongen!
Omelett & äggröra är en favorit, här med zuccini :0)
Grillad färsk ananas, har ni inte testat det så lova att göra det -LJUVLIGT GOTT TILL VANILJGLASS!
Snart är vi där... Ett glas kallt rosé i solen :0)
Sallad serverad på stora fat gillar jag, gott till biffar eller en grillad köttbit. I morgon kväll blir det en ny modell!
Hemlagad pasta, jag är gift med pasta kungen själv! Här pasta vongole...
Jag kan inte leva utan grönsaker & oliver!
Lax i ugn med sesamfrön & pumpafrön tillsammans med röd quinoa sallad, vardagsmat hemma hos oss. Men inget hindrar detta att ifrån att bli en helgrätt.
En härlig mousse liknande cheesecake, här min mammas. MÅSTE fråga efter receptet! ALLTID något sött på slutet. Så blir det även denna helg :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar