Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

fredag 5 november 2010

Mormors byrå

Alfons har massor med kläder, men vi saknar bra förvaring i vårt hus, så en byrå tänkte jag. Men hur charmigt är det med en byrå från IKEA som typ ALLA har. Min mamma sa: ta mormors gamla byrå. Problemet som jag tycker är med gamla byråer är att lådorna ofta kärvar. Men mormors byrå är den bästa, den kärvar absolut inte, & jag fick fria händer att fixa till den. Så nu har Alfons en fin ny gammal byrå till sina kläder :0)

Translation: Alfons needed a storage for his clothing. I thought, EVERYONE got storage from IKEA & how fun is that? My mother said: take grandmothers old bureau -so I did. With free hands I transformed the bureau into a colorful storage for Alfons room :0)

Blev ett långdraget projekt. Började i somras med att slipa hela byrån...
Lådorna slipades också...
Sedan plockades överbliven färg från vårt sovrum fram, härligt mintgrön :0)
Målade med en liten skumgummi roller...
Senare kom det tapet på lådfronterna från Hornbach & fick nya matchande knoppar från Indiska.
Blev superfin tycker jag, snacka om transformering, lite djungel över byrån :0)
Passar fint in i Alfons rum med olika gröna kulörer & djurtema :0)

3 kommentarer:

  1. Hej Emma!

    Har precis hittat till din blogg och tycker den är härlig! Älskar den mintgröna målarfärgen som du använt till byrån och undrar vad det är för märke/nummer på färgen?

    Tack på förhand, Elisabeth :)

    SvaraRadera
  2. Hej Elisabeth! Så roligt, välkommen till min värld :) Oj, det var ett tag sedan jag målade med just den färgen & har inte kvar burken. Mitt tips är att gå till en färghandlare & be om en liten burk med "provfärg". Lycka till! MVH EMMA

    SvaraRadera
  3. Tack så mkt! :) Ja, det får jag göra :)

    Vänligen, Elisabeth

    SvaraRadera