Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

måndag 7 februari 2011

Café St. Clair

Många av er kanske har haft vägarna förbi Alvesta någon gång, staden där järnvägarna korsas. Vi har vänner som både ofta passerar & som bor i Alvesta. Vi & hade blivit rekommenderade att göra ett besök hos Café St. Clair. Det blev närmare bestämt två besök, först en lunch på lördagen då Daniel & jag åt varsin fluffig quinoa sallad med tonfisk, söndagen mötte vi upp med några vänner för brunch. Jag kan varmt rekommendera detta kafé som drivs av ett par, varav frun är från Japan. Jag hade velat se fler kaféer där personalen är lika personliga, uppmärksamma & trevliga som på Café St. Clair. Kommer garanterat återvända hit nästa gång vi har vägarna förbi Alvesta :0)

Translation: We visited the Café St.Clair in Alvesta that we had been recommended by friends this weekend. I can highly recommend this place if you pass Alvesta, the owners are nice & both cakes & food is delicious :0)

På Storgatan 15 i Alvesta ligger Café St.Clair i detta gröna hus, går knappast inte att missa!
Här lovar jag att man känner man sig välkommen :0)
På varje bord finns olika små blommor i kaffekoppar. Att man bokar bord här är ingen ovanlighet...
Det japanska påbråt är mycket tydligt i meny´n. Söndags brunchen inleddes med en misosoppa & bröd ...
Min brunch tallrik bestod av en kycklingfilé i saftig sås, någon slags ris blandning, pickel´s ( dem snygga morötterna), handskalade räkor med kall romsås & ...
japansk omelett.
Daniel åt denna super fräscha Club sandwich.
Kannor fyllda med vatten, citron & örter ställs fram på borden till alla gäster :0)
Dubbel espresso till min man...
Jag ÄLSKAR semlor! Efter maten åt jag denna mycket delikata mini semla :0)
Fyllningen var inget annat än äkta vara, fyllig mandelmassa & fluffig grädde. En alldeles lagom semla :0)
Desserter serveras i små format, det finns både vin & öl för den som önskar samt ett par ekologiska inslag.
Daniel med vårt brunch sällskap, Mike som ursprungligen kommer från Skottland men som vi träffade i Paris för många år sedan har hamnat i Alvesta med sin Thérese. TACK för brunchen & trevligt sällskap, hoppas vi ses snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar