Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

måndag 3 januari 2011

Välkommen 2011

STÖRSTA URSÄKTEN TILL ER LÄSARE, men det har varit tok många händelser under nyårshelgen så jag har helt enkelt inte hunnit slå mig ner vid datorn :0( Men nu så, med nya friska tag välkomnar jag 2011!

På torsdagen trillade den första nyårsgästen in, Emma en tjej som lever sitt liv överallt förutom i Sverige kom på besök. Så med tre i köket på nyårsafton gick det ovanligt smidigt att förbereda allt inför aftonen. Kl.17.30 trillade fler gäster in, vi åt, drack & hade det super trevligt. Kl.00.00 ställde vi oss på trappan för att skåla in det nya året, vi har lyxen att bo så vi kan skåda hela himlen här i Malmö som täcks av fyrverkerier. Vi avslutade kvällen med ostbricka, men den missade jag att fota... Ja sedan blev det ett spontant sleep over party, helt omöjligt att få tag på taxi till gästerna :0)

TACK FÖR EN FIN AFTON VÄNNER, nu kör vi -2011!

Translation: We had guests over to celbrate new year. A wonderful eving, THANKS!

Mina favorit killar förberedde sig inför nyårskvällen :0)
Så blev det äntligen kväll & gästerna kom, vi började med att skåla i Cava & mumsa i oss dessa underbara små snittar med namnet Borgmästartoast.
Stiliga killar :0)
Jag fann en klänning i garderoben som inte hade blivit använd på ett par år, perfekt nyårsglammig :0)
Hej, hej...
Snittarna var toppade med bästa romen, löjrom!
Emma & Alfons :0)
Frida med ett glas Cava...
Benedicte, Astrid & Mark :0)
Festfina tjejer!
Nyårsdukning i vitt & silver...
Låg dekoration tycker jag passar bäst så man kan se alla gäster...
Liljor känns lite lyxiga...
Förrätt: Laxmousse....
Moussen serverades kall i martiniglas på fot....
Gästerna satta till bords, jag bakom kameran, barnen låg vid förrätten redan & sov ;0)
Daniel skivar upp perfekt oxfilé till huvudrätten :0)
Huvudrätten redo för gästerna, lax till Emma, kött till oss andra...
Huvudrätt: Mandelpotatisbakelse med helgrillad oxfile, rödvin/balsamibico sås & timjanslungade grönsaker...
Mandelpotatiskakan med massor av stark riven ost var utsökt, återkommer med recept...
Färsk timjan, pricken över i:et.
Danskarna har alltid med sig bordsbomber, här smäller jag en!
Dessert: Chokladkaka med hemlagad vaniljglass på hallonspegel :0)
Kl.00.00 HAPPY NEW YEAR!!!
Emma & jag med märklig min ;0)
Dagen efter undrade vår Alfons vem som hade skräpat ner på golven med confetti ;0) Frukost med vänner blev en bra start på det nya året :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar