Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

måndag 10 januari 2011

Andra sena julen

Ja eftersom sjukdomar & annat diverse ställde till det innan jul blev det sista julfirandet tillsammans med familjen på Daniels mammas sida i lördags. Först var jag ytterst tveksam till att äta julmat i januari, jag har tröttnat på fet mat & sötsaker. Men julbordet var litet & läckert, mest glädjande var att det både fanns dopp i grytan & den halländska specialiteten grönkål, inget som vi tidigare ätit i denna jul omgång. Självklart hade vi också julklappar, Alfons kammade hem flest även på denna tillställning ;0) MYSIG eftermiddag & kväll hos familjen Andrésen -TACK FÖR FINA KLAPPAR! Nu är det elva månader innan julen gör sig påmind igen, tror jag ska packa ner julen hemma hos oss idag & bara mysa här hemma efter ha varit borta över hela helgen, en trevlig start på veckan önskar jag er :0)

Translation: Saturday we had the last christmas celebration for this time at Daniels mothers place. Good food, good drinks & lots of presents -THANKS for a lovely day!

Vita julstjärnor & adventsljusstake, precis som här hemma hos svärmor finns det nog fortfarande kvar i många svenska fönster...
Daniels lillebror var hemma även över sista helgen från Stockholm :0)
Vi har gjort anspråk på dessa två målade gamla köksluckor av en svenska känd konstnär flera gånger, bara att glömma... Nu sitter dem snyggt upphängt i allrummet hos svärmor & Ulf :0)
Nytt bord i valnöt, direkt beställt genom vår vän Mark vars pappa driver en härlig möbel fabrik i Danmark, SÅ SNYGGT, bordet är äggformat :0)
Sugen på ett bord i valfri modell, ja då hör man av sig till mig så vidarebefodrar jag frågan till min vän.
Jag tror att detta är sista tomten jag visar innan december i år ;0)
Än hängde stora vackra kulor i granen...
Mitt i januari efter alla festligheter & helger glädjer jag mig åt en av mina favorit blommor, TULPANER, som också fanns i flera vaser hos svärmor .0)
Svärmor Lotta hat en tuff stil, här coola med coola skor, I LIKE!
Julbord stod uppdukat i köket för självservering...
Ägg & sill är aldrig fel i min värld, gångbart året om :0)
Kaffe & en whisky...
Så var det dags att öppna paket igen något som Alfons gillar VÄLDIGT mycket...
Pappa Daniel öppnade också paket :0)
Alfons testade sina nya leksaker tillsammans med uncle Peter :0)
Efter mat & paket plockade Ulf fram finvinet :0)
Isvatten behövs också ;0)
Alfons & Peter :0)
Jag provade svärmors glasögon, vad tycks?
Ja så såg helgen i Falkenberg ut, vi hann också med ett stop hemma hos Emma, Ida dig missade vi :0( Men nästa gång någonstans i Sverige så! TACK & HEJ för denna gång, nästa gång jag åker upp hoppas jag på snöfritt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar