Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

tisdag 9 november 2010

Sushi till bara mig

Sedan vi flyttade till hus blir det inte alls sushi lika ofta, trist nog. Måste beställa, åka, åka tillbaka till ett litet för dyrt pris i den här staden tycker jag. Igår kväll var det skit samma, jag var hemma själv, andra kvällen på rad, så jag tyckte jag var värd nå´t gott. Sushido i Rörsjöstaden är mitt nya favorit ställe, trevlig personal & super fin sushi, lite dyrt dock... Men onekligen uppiggande en måndags kväll :0)

Translation: We don´t have sushi that often since we moved til our house. You have to order, go, go back for a to high price, I think in this town. BUT yesterday I was home alone again, so I was really worth something tasty for dinner -I tought. Sushido is my new favourite, nice stuff & good sushi, still expensive... But it cheered me up a monday evening :0)

Denna godingen fick också följa med mig hem tillsammans med sushi´n, sallad baserad på alger - SÅÅÅ GOD!
Måndag kvällens sushi :0)
Mitt egna inslag till middagen, morotsstavar, gott med lite extra grönsaker & passar fint i färgen till den övriga maten :0)
God maki med tonfisk, maki är rullarna...
Till höger en klassisk Nigiri med lax & till höger en rätt så basic Maki med lax, avocado & gurka.
ÄLSKAR SUSHI! Vilka är era sushi favoriter, tell me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar