Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

tisdag 9 november 2010

Söt mössa

Idag bjöd jag & Alfons våra vänner från Klågerup på frukost, det blev nybakde bullar, smoothie, frukt, bär, yoghurt, kaffe & en massa tända ljus. Min lilla kille håller på att få fler tänder så humöret kanske inte var på topp, men det är i vilket fall som helst så himla mysigt att ses till frukost. Så blev det ett spontan köp också, Ann hade shoppat mössor till sin Vincent på Dregglis.com & hade en över som hon undrade om vi var sugna på. Så för 90,- fick Alfons en ny fin & framför allt lite tjockare mössa. Tyget kommer från Stoff & Stil, har nämligen köpt samma som ska bli till kuddar på Alfons rum. Så nu har vi en apig mössa, fin va!?

Translation: We invited our friends from Klågerup this morning for breakfast with freash baked bread, smoothie, fruit, yoghurt, coffé & lots of candels. So cozy to see each other for breakfast. Alfons is a bit grumpy, he´s getting more teeth, but he got a new hat which I hope would cheer him up! My friend Ann had bought some new hats for her son & had one left over that I bought from her. The hat comes from Dregglis.com, isn´t it sweet?!


Alfons i sin nya fina mössa, helt underbar tycker jag!
Sitter perfekt, inte för tajt i en enkel modell som är lite tjockare för kalla dagar ute.
Älskar mönstret, glatt & grafiskt, så gillar jag mintgrönt jätte mycket :0)
Är du sugen på en mössa från Dregglis.com eller kanske bara tyget som finns i flera olika kvaliteter hos Stoff & stil?! Stoff & Stil är min favvo butik när det gäller tyger :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar