Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

söndag 7 november 2010

Skön söndagsfrukost

Sovmorgon, klockan nio gick vi upp, bra jobbat av en småbarnsfamilj tycker jag. Det blev sedan en härlig lång frukost med tidning, tända ljus & mysiga killar vid bordet. Vi är dock onekligen sega & trötta eftersom vi var bort bjudna på middag igår, Daniel börjar känner sig krasslig & intar för tillfället ryggläge i soffan innan han åter igen ska ta på sig sviden för att se när MFF blir svenska mästare på Swedbank arena idag. Jag & Alfons ska fika hos vänner lite senare, men just nu har vi det bara lugnt & skönt, TREVLIG SÖNDAG :0)

Translation: We sleept long today, until nine o´clock. Then breakfast, news journal, candels & my lovely boys around the table. We are tired anyway, where at friends last night & had dinner & lots of wine... Later today Daniel is going to see when MFF gonna be Swedish champions in fotboll. Me & Alfons are going to friends for coffé. Now it´s silence in our house, WISH YOU ALL A NICE SUNDAY :0)

Grönt te, bästa starten en kulen höst förmiddag med en tjock Sydsvenskan :0)
Mixade färsk apelsinjuice med frysta jordgubbar, underbart & somrigt gott :0)
Yoghurt med min egna mussli, röda vinbär, banan & rågpuffar...
Ägg...
Vi köpte ny brödrost i fredags & jag kan lova att det har rostats bröd sedan dess....
Nu tycker jag att våra helgfrukostar har sett identiska ut ett tag, får nog bli några roliga justeringar & variationer framöver :0)
Efter gröten fick Alfons en skål med röda vinbär som han ÄLSKAR att pilla i sig :0)
Mmmmmmm...
Så gott med bär!
Själv jublar jag att han älskar dessa bär som är sprängfyllda med vitaminer :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar