Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

söndag 8 augusti 2010

Åter Köpenhamn

Det blev ännu en lördag i vårt älskade grann land. Efter frukosten tog min lilla familj en taxi till centralstationen där vi mötte upp med västkust gänget. Glada & som packade sillar på tåget kom vi äntligen fram till ett mycket varmt & soligt Köpenhamn. Vi hängde bara på gänget som beslutade dagens aktiviteter, det klassiska turistiga dvs Ströget, Nyhavn & Tivoli. Mysig dag med många skratt & med god mat i vanlig ordning, innan vi sent reste hem igen & laddade för en ny dag. TACK Köpenhamn för denna gång, ÄLSKAR dig!


Super frulle, nyttiga amerikanska pannkakor med bland annat linfön, havre, äggvita & banan serverade med yoghurt, frukt & bär. Till detta dracks det grönt te, färsk juice på apelsin & jordgubbar & några vitamin tabletter som slank ner :0)
Vinbär, vindruvor & smultron smakade utmärkt :0)
Sedan Öresundståget över sundet till Köpenhamn.
Framme i Köpenhamn blev det en liten dryckes paus vid sidan av Stöget, farmor & Alfons.
Alfons hoppade sedan över till Tina som hade på sig en hel hop med intressanta halsband.
Jag & svärmor :0)
Min kära make i sin stiliga keps :0)
Min lilla älskling också i likadan keps som pappa :0)
Efter några butiks besök satte vi oss tillrätta nere i Nyhavn på detta ställe. Där får man mest vara glad att man får ett bord över huvud taget en lördag mitt i sommaren.
Daniel åt från sill buffén som är mycket fräsch & läcker.
Ulf åt en tallrik med lite allt möjligt gott & blandat.
Jag & svärmor Lotta åt smörrebröd, bådas första var rågbröd med rödspätta, mycket god :0)
Sedan åt Lotta smörrebröd med gammelost & rom som hälls över här på bilden av servitören.
Gammelost luktar verkligen gammalt...
Mitt andra smörrebröd var lantbröd med handskalade räkor :0)
Goda vänner :0)
Alfons myser hos Ulf :0)
Per :0)
Tre stycken som snackar ihop sig om vart nästa stopp blir någonstans. Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar