Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

söndag 18 april 2010

Getost toast

Lördagens lunch bestod av toast med getost. Getost lärde jag mig att äta när jag bodde i Holland, där är de galna i osten & just denna toast är standard på flesta caféer. Tror att jag gillar toasten extra mycket bara för jag förknippar den med en av världens mest underbara städer, Amsterdam...

En bunt med egen odlad timjan från trädgården, viktig ingrediens.
En skiva bröd med en skiva chevre som toppas med honung & timjan, lite nymald svartpeppar.
Toasten gräddas i ugnen, 200 grader ca.5 -10 minuter.
Jag strör rostade pinjenötter över min toast, andra föredrar kanske valnötter.
Så lätt & så gott med en sallad & ett litet glas rött till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar