Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

fredag 13 maj 2016

Trädgårdsplanera

Idag har varit en sådan dag då jag gled omkring i morgonrock fram till lunch. Ingen stress & fredag. Jag passade på att planera lite för trädgården, vilka sommarblommor vi ska ha, vilken gödning som ska användas & diverse målarprojekt. Jag slipade vårt trädgårdsbord förra helgen, så det behöver en strykning med färg. Självklart hade jag inte sparat färgkoden, så det blev till att plocka fram min färgkarta & försöka klura ut vilken färg det var som användes sist... Hur som helst resulterade förmiddagens planering med en shoppingtur & förhoppningsvis löste det sig med färgen också ;)

Önskar er alla en skön start på helgen!

Friday & sun. Today I walked around in my bathrobe until lunch, lovely. I have planned garden projects which resulted in a shopping tour with both plants & paint for our garden table :)


 Älskar min färgkarta.
 En av dessa PMS-färger omvandlades senare till en NCS-färg.
 Bordet i förmiddags...
 Har en bok som heter Trädgårdsdesign som inköptes på någon trädgårdsmässa för typ tusen år sedan... Den bästa trädgårdsbok jag köpt, full med inspiration.
 Jag älskar strukturerade bohemiska trädgårdar. Eller gömmer jag mig bakom det uttrycket för att vi just har en bohemisk trädgård? 
Vackert är det i alla fall.
 Planterade lökbollar för två år sedan, har inte sett skymten av dem än...
Kanske dags att plantera nya ;)
 Vi har inte odlat på potatis de sista åren, men i år gör vi det igen :)
 Bästa boken med en kopp kaffe i ärvd kopp.
 Planering...
 I år har jag haft ett gäng tomatplantor stående i fönster med söderläge. Imorgon ska de flytta ut.
 Jag satsar på många olika sorters tomater & hoppas på riktigt bra skörd.
Shoppinglista.
Hoppas visa er lite trädgårdsprojekt längre fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar