Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

tisdag 24 juni 2014

Sydsvenska ——Från vidbränd korv till gastronomi

För några veckor sedan hade jag Eskil Fagerström, journalist & Emma Larsson, fotograf på Sydsvenskan på besök. Uppdraget var att grilla & att prata kring min familjs förhållande till mat. Självklart regnade det just den kvällen, men tur nog klarnade det upp precis när jag tände grillen. I söndagens nummer av Sydsvenskan, Kultur & Nöje var reportaget på plats. En mycket bra artikel om grillning. Den innehåller en bra bredd, från besök hos Weber i Danmark, till intervju av matforskare, en familj med etniska rötter & så hemma hos mig. Missade du pappersversionen så finns artikeln att läsa HÄR!

En härlig kväll & det är alltid lika roligt på framför som bakom kameran med hjälp av proffsiga människor :)

A few weeks ago I had Eskil Fagerström, journalist & Emma Larsson, photographer from the local newspaper for a visit. The assignment was to bbq & talking about my family's relationship with food. Of course it rained, but lucky enough it cleared up just when I lit the grill. In Sunday's edition of Sydsvenskan, Arts & Entertainment you can read the reportage. A very good article. It contains a visit at Weber in Denmark, interview by food scientists, a family with ethnic roots & so a part my home. Did you miss the paper version, you can read the article HERE! 

A lovely evening & it's always fun both in the front as behind the camera with professional people :)



 Jag fick första sidan på Kultur & Nöjes delen :)
 Här är "mitt" uppslag...
 Citerat —Emma Håkansson Robérteus.
Paraply kan behövas, grilla går att göra oavsett väder ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar