Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

onsdag 25 juni 2014

Midsommarfirande 2014 -del 1

Årets midsommarhelg tillbringades mitt i natursköna Blekinge på vänners lantställe. Riktig midsommaridyll, små röda stugor intill en sjö. Vi åt & drack mycket gott (vad annars hemma hos självaste köksmästaren), grillade, fiskade, badade, spelade spel, besökte loppis (den bästa på länge, jag var i loppis-heaven). En toppen helg som levererade, för att inte snacka om all uppassning -fantastiskt!

This year's Midsummer weekend we spent in beautiful Blekinge at friends' summer home. Real midsummer idyll, little red cottages by the lake. We ate & drank very good (what else to at the home of the chef), bbq, fished, swam, played games, visited the flea market (the best in a long time, I was at a flea market-heaven). A great weekend that delivered!


 Sjötomt med brygga & båt. Här tillbringades många fisketimmar...
 Klassisk midsommarmat med underbara sillinläggningar.
 Jag bidrog med "snapsvise" servetter till midsommarsnapsen som sig bör sväljas ner efter sång...
Tummen upp för midsommarlunchen :)
 Grabbarna Grus bjöd också på tummen upp :)
 Värdparet bjöd på underbar mat & var på strålande humör -som sig bör!
 Alfons & jag, självklart med blommor i håret -fejk funkar också bra på midsommar ;)
 Under helgen spanade jag många timmar på denna vy...
Framför allt med ett vakande öga på Alfons som fiskade i timmar :)
Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar