Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

måndag 24 juni 2013

Midsommarförberedeser

Börjar denna sommarvecka med att ge er återblickar från årets midsommarfirande som faktiskt ägde rum hemma hos oss i år. Allt kan sammanfattas med Vi hade i alla fall tur med vädret & skrattat gott tillsammans med vänner & familj . Efter diverse shoppingrunder så började vi förbereda midsommarfirandet dagen innan, i tropisk skön hetta :)

Starting this summer week by giving you recaps from this year's midsummer celebration actually took place at our house this year. Everything can be summed by We had really good luck with the weather. After some heavy shopping we began to prepare Midsummer the day before, in tropical heat :)


Vi hade matfabrik hemma i köket, vi gjorde diverse röror, marinader, kakor & dessert...
Här en grön härlig basilika majonäs...
Ett av mina bästa fest tips är att fästa små namnlappar på glasen. Då jag bara hittade stora lappar i min pyssellåda, blev det till att skära till dem till en mer passande storlek...
Lapparna fäster man på glasets fot med en liten bit snöre...
Förberedelserna forstatte på fredagsmorgonen. Här blir det små prästostpajer...
Jag bakade focaccia...
Grillen tändes redan på morgonen -man ska börja i tid ;)
Jag grillade också mängder med små kvisttomater som jag sedan hamnade i en god marinad...
Killarna skrubbade potatis...
Glad som en solstråle & förväntansfull inför midsommarfirandet, skrubbade potatis för glatta livet :)
Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar