Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

fredag 6 juli 2012

Flash back från Gourmet Taverna

Jag välkomnar denna fredag med öppna armar, jobbat ett par riktigt intensiva dagar. Helgen kommer att bjuda på lite skönt häng & renovering + lite god mat får jag hoppas ;0)
Hittade några bilder i mobilen från en, för oss ny restaurang i Paphos. Ett härligt ställe där de kunde sin mat & dryck. Vi kommer garanterat återvända till den nästa gång vi besöker Cypern, då den nu seglat upp på topp tre favorit restauranger i Paphos :0)

HOPPAS NI FÅR EN TREVLIG FREDAG!

I welcome this Friday with open arms, worked a couple of really busy days. The weekend I will socialize with friends & it will also offer renovation + some good food, I hope ;0)
Found some pictures in my mobile from one, for us new restaurant in Paphos. A lovely place where they knew their food & we are sure to come back the next time we visit Cyprus :0)
HOPE YOU GET A NICE FRIDAY!



 Sista lördagen på ön började jag & Daniel min kväll med varsin svalkande gin & tonic hos Jacob :0)
 WOW tyckte Daniel ;0) Restaurangen ligger i hjärtat av hamnen...
 En engagerad servitör hjälpte oss med vinvalet, vi ville absolut dricka något som kom utanför öns gränser men han övertygade oss om att prova ett prisbelönt vin från ön. Sagt & gjort. De små kaffe kopparna innehöll en läcker liten svampsoppa som aptitretare :0)
 Skål på er!
 Till förrätt beställde vi en av varje av kvällens specialare, här en fyll portobello svamp med krämigt innehåll & halloumi...
 Å här en grillad aubergine med chiliolja & grillade kungsräkor.
Vad vi borde ha kommit ihåg är att beställa på cypriotiskt vis, typ bara en rätt som man delar på, blir annars väldigt mycket mat i värmen.
Hur som helst smakade båda rätterna fantastiskt!
 Min huvudrätt som var jag tror att jag är i himlen hummer pasta :0))
Daniel åt grillad spädgris med bland annat äppelkompott till.
Efterrätt orkade vi inte, blev kaffe & avec.
En ljuvlig Lady & Lufsen kväll omgivna av glammiga & cyprioter med pengar på fickan ;0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar