Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

söndag 5 februari 2012

Första söndagen i februari

Alfons sov över hos mormor, Daniel stack tidigt till skidspåret & jag åt frukost & läste tidningen i lugn & ro. Idag söndag har jag har bakat, ätit lunch hos mamma, jobbat med projekt, tvättat, plockat, läst, bjudit gäster på fika, lagat mat. Nu är det snart kväll, Alfons badar, matlådan är gjord. Det som väntar nu innan det blir vecka nummer sex detta år är Daniels hemlagade hamburgare & en film. Hoppas ni fick en skön helg, det fick jag :0)

Alfie slept over at grandmother, Daniel went early to ski & I was eating breakfast & reading the newspaper, it was peace & quiet. Today sunday, I have baked, eating lunch with my mother, worked on the project, made laundry, cleaned, read a bit, had guests for coffee &cake, cooked. Now it´s almost evening, Alfons is bathing, lunch for work tomorrow is made. Still waiting is now before a new week Daniel's homemade burgers & a movie. Hope you had a great weekend!


Dagens frukost + ett ägg som inte hamnade på bild...
Jag bakade en kaka som jag faktiskt inte har bakat på flera år (recept i kommer nästa gång)...
Efter slängt sopor & handlat åkte jag hem till mamma i ett super kallt men soligt Malmö. Vi åt mustig kalkongryta & jag fick med mig lite extra hem till matlåda & så Alfons förstås ;0)
Väl hemma kom svärmor & Ulf förbi med sina vänner, det blev ett fika stop hos oss med nybakad kaka innan de reste vidare till Kastrup för att flyga till varma Thailand. Vi är kvar hemma med en solig tuplan bukett som
jag fick, närmare sol än så kommer vi inte just nu ;0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar