Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

lördag 12 november 2011

Höst trädgård

Det blev renovering i källaren för Daniel & trädgårds fix för mig & Alfons idag. Jag visade i våras vårt trädgårdsland med entusiasm, men med allt regn som kom i sommaras så blev det den sommaren vi har spenderat minst tid i trädgården hittills. Men under dagens uppröjning i landet så har jag redan nya planer inför nästa säsong :0)

Daniel has renovated the basement meanwhile me & Alfons have devoted ourselves to gardening today. We harvest the last vegetables that ended up in a delicious stew for dinner :0)


Solen mitt i ansiktet under fika pausen...
Hmmmmm så här såg det ut tidigare idag, ingen rolig syn...
Men det visade sig att vi hade en hel del kvar att skörda :0)
Ett par timmar senare så hade jag (vi) hunnit rensa upp en hel del & även krattat löv :0)
För att inte snacka om en rejäl skörd, morötter i olika färger, vitlök, gullök, rödlök & silverlök...
Små fina purjolökar :0)
Daniel gjorde köttgryta till middag som puttrade flera timmar på spisen med alla grönsaker som vi hittade i trädgårdslandet :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar