Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

torsdag 21 april 2011

Kitschig Meze

På onsdags kvällen var det dags för ett besök hos Mario som har Kings of Afrodite, vi åt traditionell Meze & blev i vanlig ordning proppmätta :0)

Yesterday we had Meze for dinner at Kings of Afrodite.

Här snackar vi dukning som enligt mig är kitschig & fantastiskt ful :0) Glansiga dukar i lager på lager, sidenblommor & servetter i glasen, fulländat ;0)
Bordsnummer med visitkort...
Stilen gör hela grejen, jag hade blivit besviken om det inte såg ut så här ;0)
Alfons på sitt bästa humör, som vanligt när vi går ut & äter :0)
Ouzo & huset röda...
Rustikt bröd...
Grekisk sallad...
Citron...
Tzatziki, rödbetor & små gröna oliver...
Oliverna är marinerade...
Jag tycker att det kalla smakar bäst när man äter Meze, ungefär som med julbordet...
En kille som spexade :0)
Halloumi & korv...
Jag var sugen på moussaka, så det fick vi också...
Dessa köttbullar är väldigt saftiga & goda...
Grillat pitabröd...
Köttgryta...
Å en till köttgryta... Som vanligt när vi äter Meze så hinner jag inte fota alla rätter så några saknas...
Fruktfat...
Smakrik & saftig apelsin :0)
Alfons är väldigt förtjust i Sandra :0)
Glass till dessert. Med fulla magar traskade vi sedan hemåt :0)

2 kommentarer:

  1. Hej! Tack för ditt besök på min blogg :) Vilka härliga matbilder! Glad påsk!

    SvaraRadera
  2. TACK detsamma, GLAD PÅSK! Kram em

    SvaraRadera