Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

söndag 27 juni 2010

Dagen före

Ofrivilligt blogg uppehåll blev det, men nu är jag back on track igen efter ett rejält midsommar firande på västkusten. På torsdagen anlände vi till ett soligt Falkenberg. Först blev det förberedelser inför självaste aftonen hemma hos svärfar på Casa Hjortsberg innan det sedan blev grillafton hos svärmor.

Daniel är inspirerad av herr Morberg, tvättar potatisen med högtryckstvätten.
Sedan blev det gungning i parken med uncle Niklas & kusin Philip.
Alfons premiär gungade & tyckte att det var kalas :0)
Sedan hem till svärmor/farmor.
Mitt troll :0)
Äntligen hade solen hittat fram, så grillning ute i kvälls solen med vita pappersdukar som hör sommaren till.
Enkel & fin dekoration.
Kusin Philip.
Två busfrön hos farmor.
Undrar om jag tyckte att håret blev bättre efter skakningen...
Jag & Daniel :0)
Söta Ulf & Lotta :0)
Fräscha sallader.
Ulf vid grillen.
Grillade gravad fläskfilé, majs kolvar & korv.
Syssling Filip till Alfons.
Choklad doppade jordgubbar till bubbel innan maten :0)
Filip efter mumsat jordgubbar :0)
Daniel, kusiner, familj & vänner...
Kanske lite ovanligt mitt i sommaren, men vi åt goda potatis gratänger med massa vitlök.
Mums från grillen.
Niklas serverar...
Syssling Tor & en kompis till Jannike.
Min goda torsdags tallrik från grillen på Strandvägen :0)
Daniel lånade Tor´s såpbubblor...
Jag & ett glas vin kvällen innan, ljuvligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar