Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

tisdag 11 januari 2011

Mjukare vinterhud

Lite ekologisk hudvårdspropaganda till folket!

Jag har hudtyp extremt torr, speciellt nu på vintern. Jag använder nästan helt uteslutande ekologiska produkter till min hud. En ny favorit är Sanddorn hudolja från Alva, finns hos CareDirect.se. Oljan är helt ren & doftar friskt. Alfons har även han väldigt torr hud för tillfället, på BVC rekommenderar dem salvor från Apoteket. Själv är jag helt emot Apotekets hudvårds serier som är fullproppade med parabener & annat skräp, bortsett från dem nya ekologiska serier som börjar dyka upp efter monopolet splittrades. Alfons får nu Alva´s hudolja två gånger om dagen, ger resultat vill jag lova :0) Jag har testat många krämer & oljer, bland annat oljan till barn från Estelle & Thild som tyvärr blev en besvikelse... Jag kan verkligen rekommendera Alva´s olja nu i torra vinter tider & speciellt för dem små kropparna också!

Translation: I got skintype extremely dry, especially now in winter. I´m a big fan of organic skincare & have found a new organic skin oil from Alva at CareDirect. My son has also very dry skin at the moment, I have start to use the oil twice a day with good results :0)


Vad folk inte vet, det vi smörjer på vår kropp, ovasett om det är shampo, bodylotion eller make up så går 70% av det in i vårt blodomlopp. Vi är efter här i Sverige men börjar bli bättre på tex ekologisk mat, så varför också inte resten av det vi utsätter oss för? BIG PACK från storsköpet -NEJ TACK! Alva´s Sanddorn serie innehåller havtorn, naturens egna guld -I LIKE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar