Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

lördag 15 januari 2011

Hos bästa frisören

Första delen av denna lördag har spenderats hos vår vän & frisör Kristin på Bruns salong i Lund. På två timmar lyckades hos skapa nya stilar till både mig & Daniel. Nu ser vi fram emot att snart kunna gå till hennes nya salong som kommer öppnas i slutet av mars på Klostergatan. Alla gånger värt att åka till Lund för att fixa barret, hon lyckas åstadkomma fantastiska saker med mitt tunna nordiska hår, TACK KRISTIN!

Translation: We spent this morning in Lund at our friend & hairdresser to fix the hair. She is the best hairdresser i ever have had. Next time we are looking forward to go to her new salong, THANSK KRISTIN, you are teh best!

Dem första 45 minuterna lade Kristin färg i mitt hår, när jag sedan satt med färgen klippte hon ny frisyr på Daniel, han hade som vanligt kraftig utväxt, mitt hår växter däremot i snigel fart...
Laddad med saxar i olika modeller, ett måste för Kristin!
Det börjar ta ny form :0)
Det klipptes, rakades & putsades...
Sedan styling & tips!
Daniel klar! Det blev jäkligt snyggt :0)
Avundsjuk på Kristins fina stövlar från Ilse Jacobsen, så fina!
Sedan var det min tur att tvätta ur färgen & klippning väntade. Jag försöker spara ut håret, så det blev toppning & en ny fin & tung lugg :0) Tar bilder på våra nya frisyrer ikväll, grymt nöjd med nya färgen :0)
Nu ska jag fixa naglarna & vila innan det bär iväg på middag hem till självaste kocken him self & Frida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar