Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

fredag 14 januari 2011

Fredagens frukost

Hmmm, lite sent kanske, men i vilket fall så startade vi dagen med frukost ;0) Provade min nygjorda müsli crunch till yoghurten, betyg G. Nästa gång ska jag testa ett annat recept, tyckte rapsoljan slog igenom lite väl mycket trots jag hade hällt i med kanel. Så mitt förslag om ni gör müslin, använd vanlig ljus rapsolja & inte den kall pressade. Dagen har gått, har både hunnit med en lååång promenad & ett svettigt pass på gymmet så nu är jag redo för fredagsmys här hemma, känns som det var länge sedan vi var själva här hemma - MYS på er!

Translation: A bit late, but we started the the with breakfast, I used my new müsli crunch -next time I will make some changes i´n the recipe... Now I´m ready for a cosy friday at home :0)

Grönt te i min kopp & Sydsvenskan :0)
Naturell lätt yoghurt med kanel, ett rivet äpple, färsk tärnad ananas & müsli crunch...
Alfons åt gröt, efter blev det både mandarin, ananas & röda vinbär, C-vitamin bomb:0)
När bären var slut & man fortfarande är lite sugen... Ja då drack Alfons upp bärsaften ;0) Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar