Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

måndag 31 januari 2011

Bästa vänner -del 1

Vem är jag & vilka är mina vänner? Jag har skrapat fram några bilder på mina vänner. Vänner kommer & går vissa består, dessa består. Vad hade man varit utan vänner... Mina kära vänner, ni är alla så smarta & snälla, vissa av er fastnar på bild lättare än andra, här kommer några av er i första omgången!
Translation: A some of my dearest friends...
Benedicte, dansk söt vän, här med dottern Astrid en dag tillsammans med mig & Alfons i Köpenhamn :0)
Thérese till höger Nadia till vänster, två mycket trevliga & söta skådisar som ni måste hålla utkik efter! Thérese är gudmor till Alfons, behöver jag säga mer ;0)
Jag tillsammans med Stockholms baserade paret Malin & Lars, en göteborgare & en dansk :0)
Ett par av våra närmsta & käraste vänner, danska Sisse & Kasper som numera bor i Australien -SAKNAR ER!!!
Våra mycket goda vänner Benedicte & Mark, också dem danskar ;0)
Jag & kära Thérese på hennes examensdag från teater högskolan här i Malmö :0)
Danskarna samlade hemma i Kasper & Sisse´s våning i Köpenhamn, där hade vi väldigt många trevliga fester & middagar :0)
Kasper & Daniel lärde först känna varandra när dem jobbade på samma lyxkryssare 2002 :0)
Frida, en tjej som jag lärde känna i Falkenberg som numera bor med man & barn i Örebro. När man umgås med henne kan man inte annat än vara glad :0)
En bild när jag hade Alfons i magen & var på besök i Stockholm, här med mina käraste vänner Thérese & Camilla.
Camilla i somras, min äldsta vän... Vi träffades hos vår dagmamma när vi var blott fem år gamla. Märkligt nog har vi hamnat i samma yrkesbana, den kreativa. Jag har så många skrytsamma saker att säga om min vän, idag undervisar hon bland annat på Konstfack :0)
Hanna & Mattias, mycket nära & kära vänner. Hanna & jag träffades på högstadiet & har märkligt nog hamnat på samma ställen många gånger. Just nu är dem nyblivna föräldrar till lilla Hannes hemma i Örebro. Längtar till vi får träffa hela familjen :0)
Hanna & Anders bor i Ystad. Anders lärde vi känna genom en annan vän när vi bodde i Lund :0)
Hanna är en av dem mest omtänksamma människa som går i ett par skor, alltid glad & väldigt mjuk :0)
Frida lärde vi känna i Lund, idag jobbar hon på djursjukhuset i Helsingborg & är tillsammans med köksmästaren på Atmosfär :0)
Daniel med danska vännerna Kasper & Lars på galen skidresa i Alperna :0)
Jag & min kära tyska vän Freya, vi gick i samma klass på Danmarks Designskole. Här har hon precis flyttat hem till Berlin efter många år i Danmark, märkligt nog så talar vi svenska & danska med varandra... :0) Freya har också blivit mamma i dagarna till en liten tjej :0)
Christer var köksmästare när Daniel drev restaurang i Lund, idag driver han tillsammans med sina delägare St Herrestad Gästis. En glad man & en fantastisk bra kock :0)
Anders är Christers bästa vän, dem är födda på samma dag & har alltid hängt ihop. Här är Anders med sin syster Annika som är en färgglad själ :0)
Systrarna Andersson från Falkenberg, men knappast inte bor där. Dessa tjejer har bott världen över, Emma till vänster är Daniels gamla bästa vän & Ida är storasystern om bor i Stockholm. Emma har vi mest hälsat på i Paris där hon bodde i många år, sist bodde hon i Singapore tillsammans med sin engelsman. Vart det blir nästa gång vet ingen ;0)
Sicken bild, vi som känner dessa två killar vet att timmen är sen på denna bild, slipsarna i pannan & vadslagning - EN KLASSIKER!
Jag & Sisse utanför skidhuset i Trysil :0)
Valentina & Anna, ägarna & grundarna av lollopard, lärde känna dem 2005. Numera bloggar jag åt dem här, två mycket härliga tjejer :0)
Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar