Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

fredag 21 januari 2011

Äntligen fredag

Det blev en förmiddags promenad till Özzen i en idag dimmig stad. En sak som är väldigt bra när man är ute & shoppar med barnvagn är det går bra att stuva in rätt så mycket under vagnen. Vi kom hem med ännu en laddning till kylskåpet. NU gott folk är det helg, hoppas ni får en fin fredag :0)

Translation: me & Alfons did some more groceries shopping this morning, vegetables, bread & turkish yogurt. Now it´s finally weekend :0)

Kom hem med bröd, kinakål, citroner, paprika, granatäpple, sötpotatis, shiitakesvamp, gula körsbärstomater, apelsiner, gurka & turkisk yoghurt...
Kinakål påminner mig om min uppväxt, då fanns varken babyspenat, ruccola eller någon annan fluffig modell av sallad att köpa, mamma hade alltid denna bleka variant hemma. Nu köper jag den endast om den ska vara i någon speciell rätt & det ska den även denna gång... Men jag tycker att kinakålen smakar betydligt bättre i dag än för några år sedan.
Tål inte röda tomater så det är en lycka varje gång när jag hittar gula tomater även på vintern för liten peng, dessa två lådor kostade endast 8,-. Malmö är verkligen staden du har möjlighet att handla billig mat i :0)
Efter att alla matvaror var inpackade blev det en färgstark soppa till lunch med lök, färsk ingefära, morot & sötpotatis toppad med turkisk yoghurt. Nu ska jag klura på något gott till middagen, vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar