Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

söndag 12 december 2010

Snuvig helg

Dåligt med bloggande i helgen, kommer förklara... Trots att jag har åkt på en DUNDER förkylning under helgen så har det minst sagt hänt grejor här hemma. Efter det mastiga renoverings projektet kök i somras, har vi legat lågt, MEN nu åkte verktygen fram igen, därmed tappade vi också vårt nätverk nå´n dag & fick damm precis överallt. Vårt älskade schack rutiga golv som ligger i köket ligger numera efter helgen från köks entrén till huvud entrén, golv projekt avslutat! Vi avslutade söndagen med STÄDA innan vi bjöd vänner på skön advets fika, hälften av oss var sjuka... Nu MÅSTE jag kurera mig, vårt lilla busfrö fick också en alvedon innan läggdags, bådar inte gott... I morgon ska jag visa er det nya fina golvet :0)

Translation:This weekend been buzy: I´ve got a cold, Daniel put in a floor, we had friends over for coffe... Look here, the pictures will tell you all!


Detta är vad jag kallar en näve med vitaminer, varför då förkylning? Mitt immunförsvar måste nått botten?!
Fredags eftermiddagen inleddes med eftermiddags fika, Alfons tyckte pappas macka smakade bättre än sin egna & trodde bankdosan var en telefon :0)
Daniel kände sig laddad & gick lös med kofoten på hallgolvet för att trycka ned ett VP rör modell större för nätverks kablar...
Ja & som vanligt när man lossar på något yttre i vårt hus döljer sig...
Sand, vass & tidningspapper... Daniel fick sova på saken, bjälkar som tog emot högt & lågt...
Sista dörrposten på entré plan rök också & röret börjar komma på plats...
Våra väggar är som ett bibliotek...
I dörrposten gömde sig detta tidningsblad... Kongo numera Tanzania.
Så fick Daniel demolera lite mer golv... Vad gör det, framöver ska detta hemska golv ut.
Trots min förkylning lyckades jag slänga ihop en lasange till middag på lördagen, som för ovanligetens skull intogs i soffan -HELT MÖR...
Söndag förmiddag, golvet är på G vid entrén. Alfons tog en paus med pappa :0)
Bästa killarna i världen :0)
Senare kom Astrid med sina föräldrar förbi på fika, här två mysiga ungar. Alfons instruerade Astrid hur bilen funkade, tror nog Astrid blev lite impad ;0)
Återkommer i morgon, nya friska tag hoppas jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar