Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

torsdag 9 december 2010

Härlig sallad till lax

Jag har legat lågt med bloggandet denna vecka, men nu är jag på G. Mat blogg är det många som säger om min blogg, så jag kör på med lite mat nu. Här är gårdagens middag, en fräsch sallad med det röda guldet -granat äpple & ugnsbakad lax, skön mat mellan all provsmakning av julgodis & kakor. Har nog redan svällt ett par kilo, men sen som vanligt när januari kommer vill jag då också bara se åt så´n här mat :0)

Translation: Here is yesterday dinner, a fresh sallad with grilled salmon, nice food between all sweets for christmas I´m making. But in january I will just look at this type of food :0)



Fantastiskt vacker granat äpple som gör dig vacker på insidan också. Vi frossar i dessa nu när det är säsong, fina i sallader.
Här har jag börjat med salladen, rivit zuccini, filéat en saftig apelsin, tärnat två avocado & så är det granat kärnor...
Jag kokade bulgur tillsammans med en ekologisk buljongtärning som jag sedan hällde över salladen, vispade ihop en vinigrette av olivolja, apelinjucie (färsk), honung, svartpeppar & örtsalt som hälldes över & rördes om.
Till sist vände jag ner babyspenat, klart!
Salladen serverades till ugnsbakad lax med citron, en kvart tog detta att laga, vardags lyx mitt i veckan :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar