Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

onsdag 3 november 2010

Med lite färg & tapet

I somras fixade jag till en liten byrå med några år på nacken från IKEA, modellen var poppis ett bra tag men tror inte att den finns kvar i IKEA´s sortiment idag. Byrån har stått hemma hos min mamma men står nu på Alfons rum efter jag fixat till den med färg & tapet. Ett trevligt projekt som inte tog allt för lång tid, kanske kan inspirera någon annan att fixa med någon gammal pryl där hemma :0)

Translation: Last summer I fixed an old storage box from IKEA, my mother used to have it in her home, but after I fixed with color & wallpapers Alfons got it in his room. A perfect project, not to BIG. Hope to inspire someone out there whit this box :0)

Som ni ser har min mamma långt tillbaka, ja 1992 själv dekorerat den lilla byrån, men nu var det dags för en nutida ansiktslyftning så den passar in i Alfons rum...
Slipade allt med gammalt måleri först...
Mätte sedan ut små bitar från olika tapetprover så dem passade lådfronterna...
Sedan skars bitarna försiktigt ut...
En bit klar från Ferm living...
Byrån målades i en turkos färg & så här blev slutresultatet, fint & färg glatt tycker jag :0)
Alfons med ett äpple till mellanmål, diggar sin nya lilla byrå...
Men äpplet är för tillfället intressantare :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar