Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

tisdag 2 november 2010

Tavla till barnrum

När jag inreder Alfons rum vill jag absolut inte att det ska bli putti nuttit eller grabbigt ljusblått. Alla väggar i hans rum är vitmålade, färgen återfinns på möbler, matta, lampor & textilier, för att inte snacka om att leksakerna som är färggranna. Alla hans tavlor har jag själv fixat, här visar jag en som jag gjort av fina små kort som jag köpte för länge sedan under en konstskole resa till Danmark. Eftersom det dessutom är djur tema i Alfons rum passar dem perfekt :0)

Translation: I don´t want the interior in Alfons room to be sweet or babyblue. All his walls are white, the color is represented on furnitures, lamps, carpet, textiles & all the toys. The wall decorations I have done all by myself, I show one that I made of small postcards I once bought in Denmark with my artschool. It´s animal theme in Alfons room, so the new image fit´s in perfect :0)

Super fina illustrationer av en dansk konstnär, fram tills nu har dem bara legat i en låda vilket är synd...
Ribba från IKEA med ursprungligen plats för tre kort...
Eftersom färgen mintgrön förekommer i Alfons rum gjorde jag en ny pappers passpartou till ramen i just färgen mintgrön...
Jag använde den gamla passpartou´n för att lättare kunna mäta in den nya så den passade till dem små korten...
KLART! Själv tycker jag att den blev super fin, nu kommer korten verkligen till sin rätt & Alfons kan lära sig fler djur :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar