Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

söndag 24 oktober 2010

Het chili

Varje vår brukar vi ha turen att få plantor som min mamma & hennes man driver upp från små frön, i år fick vi säkert 30 st paprika plantor, vilket jag skäms över att säga, men dem frös ute när vi var på Cypern :0( Vi fick också en chiliplanta som jag smart nog satte in i vårt köksfönster innan vi reste. Jag var osäker på hur bra chiliplantan skulle trivas inne efter en hel sommar ute i det fria, men den verkar ha anpassat sig fin fint. För varje dag som går blir den endaste chilifrukten som finns på plantan rödare & rödare, spännande. Nu tål jag dock inte röd chili så någon provsmakning för min del är bara att glömma, men snygg i köket är den :0)


Finaste chilin är egen odlad :0)
Här bor den tillsammans med ett avocado träd som har sin helt egna historia, en glasburk fylld med äggkoppar & en bricka fylld med kryddor, olja & lök :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar