Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

söndag 31 oktober 2010

Bröd 2:a dagen

I gårdagens inlägg bakade jag kalljästa frukostbullar av ett recept jag fått av min danska väninna. Jag sparade halva degen som inte gick åt tills idag för att se om det blev lika bra bröd dag nummer två . Så samma procedur i morse, jag satte ugnen på 200 grader, klickade ut små bullar av resterande deg & gräddade dem sedan i 12 minuter. JA & visst gick det, bullarna blev minst lika bra idag som igår. Så med andra ord, det är ett FANTASTISKT RECEPT, blanda degen på fredagskväll, ställ i kylskåpet & grädda sedan färska frukost bullar hela helgen :0)

Transaltion: I saved som dough from yesterday morning baking session. So this sunday morning I repeated the same procedur as yesterday & WOW, freshed baked bread today as weel. This recipe is just the best for weekend breakfast´s :0)

Mmmm, underbart frukostbröd denna söndags morgon :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar