Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

söndag 5 september 2010

Vår helg -del 1

I fredags dök pappa & Lotta upp till en weekend hos oss. As usual, startade vi helgen med en tre rätters.
Det här åt vi...
Jag & Daniel, fredags avslappnade...
Dem fina glittriga tabletterna fick jag av pappa & Lotta, då självklart dukades det med dem.
Förrätt: Tomat & mozarella med basilika & vinigrette.
Min sallad med gula tomater. Vinigretten är gjord på olivolja, balsamvinäger, honung, finhackad charlotten lök, nymald svartpeppar & örtsalt. Låt dressingen gärna stå & dra en stund innan servering.
Hmmm, jag hade glömt att lägga på basilikan, så här serverar jag Lotta basilika vid bordet i stället.
Kantarell & ost gratinerade Wallenbergare till huvudrätt, här innan dem gratineras i ugnen.
Härliga Wallenbergare klara för servering.
Potatis & morötter som rostats i ugnen tillsammans med örter, buljong, rapsolja & farinsocker. Vinbär blir schyst som dekorering :0)
Huvudrätt: Kantarell & ostgratinerade Wallenbergare med ugnsrostade potatisar & morötter samt vaxböner, men dem hamnade inte på bild...
Dessert: Citron mousse med färska hallon :0)))
Denna dessert var helt ny för oss & ska absolut göras igen.
Ljuvligt fräscht citron fluff med solmogna hallon, perfekt avslutning. Återkommer med recept på moussen.
Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar