Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

onsdag 4 augusti 2010

Karin på Tage dagen

Både min mamma & jag heter Karin i andra namn så den 2 augusti brukar vi fira Karin dagen med en tårta. I år firade vi dagen efter på Tage dagen istället med en dunder fin smörgåstårta som mamma hade skapat. Nu är jag inspirerad, jag har aldrig själv gjort någon smörgåstårta med är nu sugen på att hitta några bra smak kombinationer, för att inte snacka om estetiken hur tårtan presenteras & ser ut. Får nu bara vänta & se vilken skiva framöver jag ska bjuda på smörgås tårta... :0)

Brödet i smörgåstårtan var Hönökaka & med mycket fyllning så tårtan blir saftig, sidorna var dekorerade med nyttiga alfa groddar.
Dekoren bestod av räkor, gravad lax, hackat ägg, parmaskinka, citron, persilja & baby spenat.
Tre lager med innehållsrik fyllning fanns i tårtan, bland annat lverpastej med bostongurka & skagenröra,
ljuvligt gott :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar