Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

måndag 9 augusti 2010

Grillafton på St Herrestad Gästis

Vi passade på att åka till säsongs avslutningen på St Herrestads Gästis grill söndagar. Vädret styrde, as usual, att sitta i den underbara trädgården var bara att lägga ner. Istället åt vi & lyssnade till The Flatcaps inne i stallet. Skön avslutning på veckan med kära vänner, bästa maten & skön musik. Nu hoppas jag bara att vännerna på Gästis sätter ihop höst schemat snart, så vi kan svänga förbi igen. Har en vag aning om att det redan blir nästa helg, men då med något helt annat i centrum...

Total blomster prakt i trädgården, något blöt bara... Regnet öste ner, så vi blev förflyttade in i värmen i stallet för mat & musik.
Här skulle vi ha suttit & avnjutit kvällen, grillningen var det enda som sköttes på utsidan.
Mäster kocken Jonas vid grillen.
Smak rika korvar, närproducerat kött från Karlsfälts gård.
Grillad rödlök skärs upp till buffén.
Buffén är helt i min smak, mycket grönt :0)
Längst bak en bulgur sallad med kikärtor & vaxböner, sedan till vänster melon, gurka, fetaost & örter, till höger coleslaw & längst fram ruccola med morot, kidney böner & parmesan -alla lika goda :0)
Familjen Rasmussen/Nielsen gjorde oss sällskap :0)
Benedicte tar för sig av läckerheterna som står uppradade.
Min tallrik fullkomligt svämmande över, alla sallader, potatissallad, hummos, tzatziki, bröd, ny grillat fläskkött, flankstek & korv. Jag svämmade också över efter all god mat.
Astrid är duktig & har på sig sina hörlurar när The Flatcaps spelar :0)
Men inte lika förtjust i när jag fotograferar med blixt.
Alfons har självklart också keps på sig som alla bandmedlemmarna, nu ska bara hörselskydden på :0)
Jag & Benedicte :0)
Bästa bandet, vi kan stoltserar med att vi känner Lasse på trummor & sång & Fritte längst till höger på bas & sång.
KVALITET musik :0)
Som avslutning på St Herrestad Gästis bjöds det på rabarber & jordgubbspaj med hemmagjord vaniljsås, vad kan jag säga -lika gott som vanligt. Rekommenderar Gästis om ni har vägarna förbi Ystad & Österlen.
TACK för en super mysig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar