Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

onsdag 11 augusti 2010

Gårdagens meny

Fokus på mat denna veckan här på bloggen. Igår blev det vegetarisk lunch & sill till middag. Under sommar halvåret hinner vi sluka i oss många burkar sill i vårt hus, speciellt nu när vår egna potatis är klar. Sill = Omega, snabbt, enkelt & gott, en klar sommar favorit. Mammas sill är absolut den godaste, men vissa märken som går att köpa är ändå OK. Nyplockade vinbär & potatis från landet, snart ett minne blott när vi redan nu går mot mörkare tider. Men jag tar tillfället i akt & bunkrar allt ätbart från trädgården på olika sätt. Vad? Ja det kommer jag visa senare. Först mat från tisdagen, KRAM :0)

Frukost i bästa morgon anda :0)
Tema: Rött :0)
Måndagen middags nudlar förvandlades tillsammans med mungböner, gurka & wasabi spice dressing till min singel lunch.
Eftermiddags, kaffe & en hälsomuffins & så en nyttig drink av jordgubbar, lime, apelsin & ingefära :0)
Tidig middag innan Daniel tog golf bagen & drog på en kvällsrunda. En klassisk svensk sommar tallrik -talar för sig själv.
Har inte riktigt än lärt mig att kontrollera kok tider & temperatur på nya spisen. Ägget blev något löskokt...
Efter allam kvälls aktiviteter softade jag med datorn i soffan, en kopp grönt ekologiskt te, banan & ekologiska mandlar. Sen var det godnatt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar