Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

måndag 2 augusti 2010

Bookmaker från grillen

Dagen innan, då jag fortfarande var ovetande om kommande helg äventyr, så gjorde vi Bookmaker toast på grillen. Köttet som användes var kalvfilé, hade några småbitar kvar i frysen sedan tidigare festligheter. Den klassiska Bokmaker toasten har riven pepparrot, jag gjorde en pepparrots kräm istället som funkade lika bra. En mumsig kväll som sig bör :0)

För kokt färsk potatis som har hamnat på spett med olivolja & farinsocker, grönsaker, mamma´s goda hembakade bröd & två rejäla bitar kalvfilé.
Jag varierar mig när det kommer till att servera färsk potatis, häll olivolja över den för kokta potatisen & strö över farin socker som sedan under grillningen karamelliseras - super gott.
Gula körsbärs tomater på spett, zuccini & paprika som ska grillas.
Efter att brödet grillats breds ett tjockt lager med dijon senap.
Den grillade kalvfilén läggs på brödet med dijon senap, jag tycker det är fräschare med olika grillade grönsaker till istället för pommes. Potatis & pepparrotskräm.
Grillade champinjoner är ljuvligt :0)
En bit kött med pepparrotskräm som är gjord på 3 delar turkisk yoghurt & knappt 1 del majonäs, 6 cm färsk riven pepparrot, salt & peppar. Krämen blir godast om den får stå & dra ett par timmar innan servering.
Irish coffe, min nya dille :0) Testade att göra en ny glass inför nästa helgs middags bjudning, återkommer till den nästa helg. Ingen dålig fredag va!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar