Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

torsdag 8 juli 2010

Torsdagen hos oss

Efter frukost tog jag & Alfons en promenad hem till mamma/mormor i det soliga vädret. Alfons stannade kvar hos mormor & jag drog mig hemåt för att njuta av solen en kort stund innan det var dags för lunch. Efter lunchen kände sig Daniel sig så pass pigg att arbetsbyxorna åkte på, jag tror han låtsades vara bättre än vad det egentligen var. Golvet i köket blev färdigt & i kväll har vi fått assistans av Mark med kakelsätting. Själv har jag spacklat, spacklat & spacklat... Nu sitter jag ny duschad & ska dricka upp mitt te innan det blir natt på riktigt, ses i morgon :0)

Frukost yoghurten i papptallriken såklart, gul kiwi & blåbär gjorde sällskap :0)
Lunch macka, rökt makrill dvs massa omega, med grönsaker & lite turkisk yoghurt.
Daniel på benen igen, gör en to do lista till eftermiddags kaffet.
Jag har spacklat lådan i taket över diskbänken.
Får tillåta sig att vara mat lat med vår köks situation, men väldigt, väldigt gott ändå :0)
Fullkomligt älskar denna läckra lilla sallad man kan köpa till sin sushi, vad den heter vågar jag varken stava till eller uttala.
Läcker middag & ingen disk, bästa kombon :0)
Så var vi igång med lite mer interiör :0)
Mark & Daniel i full fart framåt.
Prylar precis överallt...
Val av kakel föll på den klassiska 15 x 15 vita plattan, klassisk & väldigt tidlös.
Så här såg det ut innan jag gick i i duschen, en nästan helt färdig kaklad, underbar vägg. Nu är det bara väggen vid fönstret som ska kaklas också. Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar