Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

söndag 20 juni 2010

Sköna söndag

Vi har en morgon pigg liten kille i vårt hus :0)
Efter den sista undan plockning efter gårdagens middag bestämde jag mig för att göra nyttiga amerikanska pannkakor till frukost. Dinkelmjöl, havregryn, banan & blåbär hamnade i pannkakssmeten & det blev toppen gott. Sen fortsatte Daniel med projekt riva ut kök. Svärföräldrarna kom från Falkenberg, killarna körde skytte trafik till tippen med överfyllt släp med SKIT, vinkade även Bye, Bye till spisen. Svärmor/farmor hängde med Alfons & softade på altanen, själv grävde jag i landet. Skön söndag :0)

Sydsvenska idag, extra bilaga om det kungliga bröllopet.
Än har inte liljorna på bordet slagit ut, men de är stiliga för det...
Pannkakssmeten bestod av 1 ägg, ca 1-2 dl dinkelmjöl, 1 dl havregryn, 2 tsk bakpulver, 2-3 dl mjölk (smeten ska vara tjock) 1 skivad banan & blåbär.
Hade 3 äggvitor kvar sedan igår, vispade dem hårt innan jag till sist vände ner dem i pannkakssmeten.
Gräddade två pannkakor åt gången, lite mindre mycket fluffigare :0)
Min morgon pigga, mysiga kille :0)
Frukost serverad :0)
Fluffiga små historier :0)
Åt pannkakorna tillsammans med turkisk yoghurt, solrosfrön, honung, melon & jordgubbar :0)
Kombinationen banan & blåbär är verkligen en höjdare.
Morgon juicen, apelsin/jordgubb & så dagens alla delar av Sydsvenskan.
Yes, sen åkte alla dörrfoder väck.
Svärmor/farmor kom & pysslade om sin lilla kille.
Sen spenderade vi hela dagen utomhus.
Alfons kände på gräset & pillade lite på blommorna, en skön söndag :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar