Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

onsdag 2 juni 2010

Förberedelser

Tidigt igår morse kom virket levererat till vår altan som ska börja byggas till helgen. Daniel & jag har kört hårt i trädgården idag, skrotat det fula lilla bygget som bara har stått & samlat skräp på baksidan av huset. Vi fick stapla om all ved, riva & bära, phuuuu. Emellan släp & slit hann jag även med att få ner några nya plantor i jorden också. Men vi är långtifrån klara med förberedelserna inför altan bygget, får fortsätta i morgon eftermiddag. Skönt ändå att det är på G :0)

Ett släp kommer lastat...
Tur att det finns hjälpmedel...
Alfons & jag tog först en promenad fram på stan & shoppade innan vi tog lunch hos mamma/mormor. Alfons spenderade sedan eftermiddagen kvar hos mormor :0)
Just nu allt annat än estetisk vår trädgård & baksida av huset. Se det lilla öppna huset innan...
Daniel börjar såga...
Å så hade han fixat en cab...:0)
Inte så mycket kvar...
Ja, så här lång kom vi + lite till som inte hamnade på bild. Fortsättning följer alltså på detta.
Mer skräp, måste anordna en dag & köra till tippen...
Jag organiserar i rabatterna :0)
Alfons var hämtad & nattad & vi var utsvultna, det blev hemgjord snabbmat. Sallad med buljong kokt bulgur, mozarella, morot, äpple, kiwi, mungböner & en god vinigrette med...
Å färdig marinerad karré från butiken som grillades.
Mums! Nu återstår bara att dricka en kopp te innan jag ska krypa ner i den ren bäddade sängen med lakan som har hängt på tork ute... Lovely...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar