Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

torsdag 3 juni 2010

Köpenhamn

Idag packade jag, min väninna & barnen in oss i bilen & stack över sundet till Köpenhamn. Varför alltid knalla omkring hemma när det är så enkelt & nära att ta sig till en huvudstad, dessutom saknar jag Köpenhamn sen skoltiden & min väninna är danska så därav åker vi över titt som tätt. Det soliga vädret gjorde dessutom att humöret var på topp, en härlig dag för oss mamma lediga :0)

Astrid & Alfons inpackade i bilen, Alfons resevagn hamnade i baksätet.
Efter en kort stund framme i underbara Köpenhamn :0)
Första stoppet var här, danska barnmärket Holly´s hade utförsäljning i KFUM´s lokal, men tyvärr gick vi tomhänta härifrån...
Alfons glad i sin resevagn :0)
Nästa stop blev utanför Magasin där de säljer blommor till fantastiska priser.
Benedicte & Astrid spanar på blommor.
Underbara blommor i massor...
Bland annat åkte två buntar vita pioner med mig hem, vi knallade härifrån med famnarna fulla :0)
Lunch break hos Joe & the Juice.
Mys i soffan i inväntan på mat & dryck.
)Jag & Alfons, mitt mycket platta hår beror på att jag just hade tagit av mig en sjal från huvudet... If you wonder ;0
Mmmmmm, färsk juice med jordgubbar, banan & fläder & en varm toast med avocado & mozarella.
Detta är vad som krävdes för att ta oss vidare. Vi åkte vidare till en gigantisk barnbutik där diverse praktiska ting inhandlades innan vi begav oss hem över sundet igen.
Vackra pionerna som följde med hem.
Allt är vackert, även stjälkarna.
Å mer blommor, älskar vita :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar