Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

tisdag 1 juni 2010

En tur i Nordby

Lördagen ägnade vi tjejer & barn med att promenera omkring, vi lunchade & åt glas i Nordby.
En skön dag innan det blev kväll & jag & Daniel stod för middagen. Fortsättning följer :0)

Lunch på solig uteservering hos Aroma.
Astrid & Benedicte njöt av solen :0)
Min grillade sandwich med parma, parmesan, soltorkad tomat pesto & sallad.
Benedicte såg fram emot sin mexican tallrik, detta var vad hon fick in... En tallrik med flott, så trist...
Å tillbehören lyfte inte speciellt mycket mer. Denna rätt borde verkligen plockas bort från meny´n.
Alfons fick smaka lite stark läsk, ramlösa :0) Detta är det ända bubbel han kommer få vara i närheten de närmsta åren framöver gott folk!
Efter lunchen knallade vi förbi ett bageri...
Å naturligtvis kunde vi inte låta bli att gå in & köpa med oss fikabröd hem till killarna.
Så mycket läckerheter, jag hade lätt kunnat prova en av varje...
Mmmmmmmmm...
Alfons myste i vagnen.
Senare stannade vi till för glass.
Många strössel fanns det. Själv tycker jag mest färgerna är kul & att det faktiskt sedan smakar skit.
När jag var liten & vi besökte Danmark var det obligatoriskt med en gammeldags våffla med glass, grädde, sylt & kokosboll.
Denna gången blev det en Bolche våffla med glass, mjukglass & rosa guf -mycket, mycket sunt...
Den andra glassen toppades med choklad strössel.
Å så den läckra vete längden vi köpte med oss hem, vilket frosseri :0) Nu lever jag sund vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar