Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

lördag 1 maj 2010

Kings of Afodite

Fredagen avslutades med meze på en lokal taverna, bekanta till min svärfar. Fördelen med meze är att man inte behöver sitta & skumma i menyn utan bara sitta & njuta medans rätt efter rätt bärs in. Jag tippar nästan på att vi kom upp emot tjugo stycken olika rätter. Chansen är rätt stor att man äter sån´t som man i vanliga fall inte skulle beställa. Nöjda & proppmätta vandrade vi vidare till Cubano, så fortsättning följer...

Vinrankor klättrade över hela taket på uteserveringen där vi satt.
Kitschigt befriande...
Dukar med...
matchade saltkar såklart...
Min färg...
Jag tycker det är underbart att allt inte alltid behöver vara det hippaste...
Dryck...
Sallad med feta.
Oliver & hummos.
Min tallrik...
Lunza.
Ett fat med frukt kom in till dessert, perfekt tycker jag.
Den här killen satt snällt & charmade alla i sin omgivning under hela middagen, ca 3 timmar, snacka om väluppfostrad ;0)
Å så underhållning, sen var det bara att rulla iväg till nästa ställe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar