Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

torsdag 4 mars 2010

Tönsberg

Nu är vi i de snörika norska fjällen tilsammans med min brors familj, bilder härifrån kommer imorgon. På vägen hit tog vi en övernattning i Tönsberg -Norges äldsta stad. I Tönsberg har jag spenderat mycket tid tidigare genom mitt gamla jobb. Så man kan kalla det för en nostalgi tripp... Men jag ska erkänna ett jag föredrar byn i sommarskrud, den brukar jämföras med svenska Marsstrand om sommaren :0)

En glad överraskning var att Rica hotell som vi bodde på var nyrenoverat & rejält upp fräschat.
Snygg lampa...
Retro tapet på bardisken i lounge delen.
Rosa puffar & låga vita bord.
Många nya sittplatser, en lila heltäckningsmatta.
Min favorit: den kreativa barnhörnan!
Imorse var det bara att öppna hotell dörren & ta in Tönsbergbladet & botanisera bland dem norska nyheterna... Hur var nyheterna? Ja sisså där...
Panorama fönster i vårt rum gjorde att vi kunde skåda denna soluppgång.
Tönsberg är fylld med interiör butiker inhysta i vackra gamla trähus. Men nå´n shopping på det området blev det inte denna gången... Men imorgon ska jag visa mina andra fynd.
Snö i massor...
Hejdå Tönsberg :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar