Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

tisdag 11 maj 2010

Hushållssysslor

Klockan är åtta & för exakt tolv timmar sedan började vi röja här hemma & är nu ÄNTLIGEN klara. Tvättat, städat, STOR handlat & fixat. Sent ikväll anländer min bror & hans fru & tre barn från Bergen. Så nu står umgänge, mat & kanske någon utflykt på schemat för resten av veckan. Har noga planerat maten, min bror har alltid höga förväntningar :0) Men först ska jag slänga mig i soffan & bläddra i min nya Elle interiör & Elle som låg & väntade på mig här hemma. En kopp te & lite mörk choklad kanske...

Ställt våra nya olivoljor från Cypern på hyllan i köket, lyxigt. Den längst till vänster kommer dock från Kreta.
STOR handlingen skedde inte förens efter lunch idag, så Daniel hämtade hem lunch från vår kvarterskrog Peder Hans som ligger på Kattarpstorget. Fisk med skånsk senapssås, tänk att svensk husman kan smaka så bra efter en utlandsvistelse :0)
Färdig fejat här hemma, pimpade även toaletten med lite blommor -snacka om ansiktslyftning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar