Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

söndag 21 mars 2010

Herrestad Gästis

En liten pärla som våra vänner förvaltar & utvecklar är Herrestad Gästis strax utanför Ystad. Har tidigare visat bilder härifrån, bland annat Mårten Gås firande. Nu är det ny säsong med nya händelser på lut. På skärtorsdagen startar konstrundan i Skåne & jag hänger själv ut några verk hos gänget på St Herrestad. Så himla kul, har varit där idag & levererat konst, druckit kaffe & hängt. HETT, HETT TIPS -besöker ni Skåne över påsk, ta då absolut en tur på konstrundan & missa för all del inte mina verk & den goda grill buffén som serveras på St Herrestad :0)

Loggan har jag själv designat åt St Herrestad.
Innergården ligger fortfarande i vila.
Här odlas det kryddor under sommarhalvåret.
Grodan vid den lilla dammen längtar nog efter solens strålar &...
på gäster som ska fylla uteserveringen.
Snödropparna som just nu fyller trädgården inger verkligen hopp om varmare tider.
Här är det nybyggda odlingsbäddar. St Herrestad odlar för egen konsumtion i största mån det går, resten är självklart närproducerat.
Fler nya odlingsbäddar.
Innergården & uteserveringen sedd från insidan.
Köksregionen, staplat & klart.
Olika bestick för olika små rätter.
Christer & Jonas besitter goda kunskaper vill jag lova, Christer lär mig många knep i köket :0)
Härliga choklad skapelser stod idag på meny´n.
Gamla stallet används för konferenser, fest eller större middags sällskap, under påsken is this the place to be - mina tavlor hänger här!
Vackra gamla ljuskroner i stallets tak.
Mina tavlor i väntan på väggen...
Även en tavla som ska välkomna gästerna i entrén.
VARMT VÄLKOMNA önskar jag & gänget på St Herrestad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar