Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

måndag 1 mars 2010

Brownies

Det blev till att baka idag också, men inget mig emot. Kakorna ska med på lång weekend så någon provsmakning har det tyvärr inte blivit -ändå måndag... Men den som väntar på något gott, hoppas jag :0)

Recept ur Leila´s kakbok.
Recept: hacka 100 g choklad, jag blandade vit & mörk.
125 g mjukt smör vispas med 1 dl råsocker.
Tillsätt 1 ägg. Blanda sen i 1 1/2 dl vetemjöl, 1/2 dl havregryn, 1 tsk bakpulver & en nypa salt. Allra sist blandar man ner den hackade chokladen.
Rulla en korv utav degen & lägg den i plastfolie, förvara i frysen ca 30 min innan man skär 25 st 1 cm tjocka kakor -hmmm jag fuskade & gjorde kakor direkt istället. Men nästa gång ska jag frysa degen innan, de flöt ut för mycket på plåten -20 kakor fick jag.
Kakorna känns tunna & spröda, men jag fick skära isär mina. Smakar säker bra ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar