Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

måndag 1 februari 2010

Himmel på vägg & tak

Idag när jag kikade runt på bloggar så fick jag syn på ett fotografi som innehåller väldigt mycket textil med blå himmel & vita moln på. Fotot andas 80-tal, men innehållet kan -vilket jag har bevis på, vara lika aktuellt idag, med tanke på textilen. För några år sedan arbetade jag med ett projekt i Norge, där jag designade en ny hälsokostbutik. Inslag från natur kändes naturligt i en butik som profilerar sig på naturlig hälsa & välmående, så ett element blev en himmel i taket. Idag har jag ingen aning om butiken drivs i samma anda som när jag lämnade den efter avslutat projekt, men jag tycker designen & resultatet tillsammans med de duktiga hantverkarna blev mycket lyckat. Visar lite himmel från butiken :0)

Fotografiet som fick mig att tänka tillbaka på ett tidigare projekt arbete i Drammen, Norge. Bild: Desire to inspire
En föredetta Life butik som blev en WeCare butik, jag stod för den nya butiksdesignen. Himmel x3.
Tyget har jag designat & lät trycka upp på ett tryckeri innan jag sydde upp det på plats i butiken. Himlen var ett genomgående tema för butiken i flera olika material. Ett nästan transparant tyg i taket ger en mycket luftig & härlig känsla tycker jag & kompleterar den lite ruffare känslan som bland annat lufttrummorna ger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar