Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

fredag 6 maj 2016

Laxfilé i bröd

Denna helgen blir inte ut enligt planerna, men sån´t är livet. Grabbarna är i alla fall ute på sin årliga vildmarkstur med Äventyrarna & jag håller mig kvar i stan med lill tjejen (älskar ju ändå stan trots allt ;)). Idag har vi hunnit med både långpromenad, shopping, ogräsrensning & diverse hushållssysslor. 

Ni som känner mig vet att jag aldrig skulle peta i mig något halvfabrikat till middag.
Så även när jag är ensam hemma äter jag alltid lagad mat, även om den är mycket enkel tillagad, som idag. jag kände för fiskburgare, men pallade inte riktigt att mixa ihop fisk till bara en burgare. Istället körde jag en helt vanlig färsk laxfilé i ugnen som jag sedan mosade i ett färskt pitabröd tillsammans med babyspenat, ugnsbakad zucchini & koriander. Jag rörde ihop en lätt sås av turkisk yoghurt, lite honung, skal & saft av en halv lime, örtsalt & svartpeppar. Å vips, nästan en laxburgare, super god :)

This weekend will not be as planned, but that´s life. My boys are out on their annual camping trip. 

Those of you who knows me know that I never could eat any semi-finished products for dinner. So even when I´m home, alone I eat cooked food, even if it´s perhaps easy food, as today. I felt for fish burger so I made a simpler model with baked salmon fillet, vegetables & a cold yogurt sauce with fresh lime. Super easy & super tasty :)



 Här i Malmö har vi många spännande bagerier, detta brödet är iranskt pita (heter egentligen något annat, vilket jag inte minns)...
Lax med inslag av grönt, fräscht.
 Jag lindade lite folie om brödet så jag slapp bestick.
Det är sol & fredag så ett kallt glas chablis fick det också bli -fina fisken ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar